5-narzedzi-wyrozniajacy

5 narzędzi online, dzięki którym powstanie dobra oferta dla sponsora

Jeżeli masz już za sobą lekturę wpisu Jak napisać ofertę sponsorską to wiesz, że dobra oferta sponsoringowa obowiązkowa powinna zawierać statystyki dotyczące Twoich odbiorców, tudzież kibiców, czy też powinna mieć odpowiednią szatę graficzną.

Czytaj dalej, a dowiesz się jak zrobić ofertę sponsorską samemu, bez pomocy grafika dzięki kilku narzędziom internetowym. Stworzysz estetyczną szatę graficzną oferty sponsorskiej, jej atrakcyjną zawartość dzięki monitoringowi mediów, oraz dostarczającą ważnych informacji o Twoich odbiorcach. Tak przygotowana oferta sponsorska która będzie konkurencyjna do innych ofert i zwiększy szanse pozyskania sponsora.  

1. Canva https://www.canva.com/

Canva to aplikacja, a raczej rozbudowana platforma online która spędziła sen z powiek niejednemu grafikowi. Dzięki niej, praktycznie bez żadnych większych umiejętności graficznych można tworzyć bardzo przyzwoite grafiki, czy publikacje, w tym również całą ofertę sponsorską! 

Polecam ją wszystkim, którzy nie mają budżetu na profesjonalnego grafika, a chcą tworzyć przystępne projekty graficzne. W bazie Canvy jest również bardzo wiele zdjęć stockowych i innych elementów graficznych. W internecie znajdziesz wiele samouczków na temat Canva, w tym także w języku polskim.

2. Brand24 https://brand24.pl/

Brand24 to serwis, którego celem jest monitorowanie internetu i mediów społecznościowych. Jest bardzo pomocny w pisaniu oferty sponsorskiej, bo dzięki niemu znajdziesz wzmianki o klubie sportowym, organizacji, evencie czy sportowcu na podstawie haseł kluczowych, które następnie możesz umieścić w swojej ofercie. Co najważniejsze, daje możliwość nie tylko bieżącego monitoringu, ale również dostępu do archiwum. Dzięki temu tworząc ofertę sponsorską na przyszły sezon, możesz dotrzeć do publikacji internetowych w trakcie całego zeszłego sezonu.

Ponadto Brand24 pomaga w pozytywnym kreowaniu marki sportowca, klubu czy nawet sponsora. Pojawienie się jakichkolwiek negatywnych informacji w internecie jest błyskawicznie wychwytywane, dzięki czemu jest możliwość szybkiej reakcji.

3. Typeform https://www.typeform.com/

Zawsze podkreślam, że niezbędnym elementem dobrej oferty sponsorskiej jest charakterystyka demograficzna, psychograficzna i behariowalna Twojego kibica, bo dzięki nim potencjalny sponsor będzie pewny, że ma do czynienia z grupą docelową zgodną z profilem jego klienta (lub nie).

Zlecenie badań zewnętrznej firmie badawczej to kosztowne przedsięwzięcie, dlatego przy małym budżecie trzeba wykonać badanie kibiców we własnym zakresie. Typeform to bardzo dobre narzędzie do tworzenia estetycznych i efektywnych ankiet oraz ich analizy. 

*Zalecam badanie kibiców przez internet, ale również drogą tradycyjną (np. podczas meczu na stadionie/w hali). Skupiając się jedynie na badaniu internetowym można pominąć część ważnej dla całości wyników grupy, np. seniorów 60+, których odsetek korzystania z internetu jest najmniejszy.

4. Facebook audience insights

Zakładam, że Ty (jeśli jesteś sportowcem) lub klub sportowy, czy inna organizacja którą reprezentujesz posiada swój fan page na Facebooku.

Jeżeli nie znasz jeszcze swojego kibica, bo nie robiłeś żadnych badań, to narzędzie analityczne Facebooka przychodzi Ci z pomocą. Dzięki niemu w ofercie możesz zaprezentować informacje, które otrzymałeś od facebook audience insights, m.in. informacje demograficzne, takie jak: wiek, płeć, zainteresowania, wykształcenie, czy miejsce pracy. 

Jednak podobnie jak w poprzednim przypadku, zwracam uwagę na to, że wyniki nie będą w pełni obiektywne, bo identyfikują tylko osoby odwiedzające fan page.

Ponadto te statystyki przydadzą Ci się również jeżeli już wcześniej zbadałeś kibiców. Zakładając, że świadczenia związane z facebookiem (np. posty sponsorowane) znajdą się w Twojej ofercie sponsorskiej, to potencjalnego sponsora powinny zainteresować statystyki związane z tym medium. Jeżeli masz (lub Twoja organizacja) swoją stronę internetową, to poprzez tzw. pixel możesz ją zintegrować w Facebookiem, aby mieć również dostęp do analityki odwiedzających stronę www.  

5. Google Analytics http://analytics.google.com/

Google Analytics przyda Ci się tylko wtedy jeśli Ty lub organizacją, którą reprezentujesz posiada swoją stronę internetową. To najpopularniejsze narzędzie do analizy statystyk ruchu i zachowania odwiedzających stronę www.

Podobnie jak w przypadku Facebook audience insights, również tutaj otrzymasz wiele szczegółowych informacji o odwiedzających Twoją stronę internetową, dzięki którym zidentyfikujesz grupę docelową odbiorców.

Potencjalnego sponsora na pewno zainteresują informacje o liczbie uzytkowników czy odsłon Twojej strony, zwłaszcza w kontekście reklam, które możesz na niej umieścić jako świadczenia sponsorkie.

Z drugiej strony liczba odwiedzających jest także wskaźnikiem popularności Twojej osoby, czy klubu sportowego, dlatego promuj ją wszędzie gdzie się da i uaktualniaj ją, w przeciwnym razie nie będzie notować zbyt wiele odwiedzin i statystyki nie będą imponujące.

Masz już ofertę, ale przedstawiciele biznesu nie są nią zainteresowani?

Prawdopodobnie nie odpowiada ona na ich potrzeby i oczekiwania. Kliknij tutaj i zamów jej audyt, w ciągu tygodnia otrzymasz wideoprezentację, dzięki której dowiesz się, co należy poprawić.

4.5 2 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments