Pozyskiwanie sponsorów to niełatwa sztuka, zwłaszcza gdy mamy rynek sponsora, tzn. że poszukujących sponsorów jest znacznie więcej, niż podmiotów, które są chętne do sponsorskiej współpracy z nimi. Na rynku sponsoringu sportowego w Polsce nie ma też wielu pośredników (brokerów), którzy pozyskują sponsorów. W mojej ocenie wynika to z prostego faktu: skoro przekonanie biznesu do sponsorowania […]
Długoterminowa, minimum 3-letnia umowa sponsora ze sponsorowanym to najlepsza opcja, zarówno dla sponsora, jak i sponsorowanego. Dla sponsora, bo identyfikacja jego brandu ze sponsorowanym podmiotem czy sportowcem wymaga czasu, aby zapaść kibicom w pamięci, a dla sponsorowanego to gwarancja płynności finansowej i stabilizacji. Mowa oczywiście o współpracy, w której partnerzy są dobrze dobrani. Podkreślę jednak, […]
Obecna sytuacja na świecie zmienia nasze nawyki niemal w każdej dziedzinie życia. Nie inaczej jest w sporcie, gdzie zarówno kluby sportowe, sportowcy, marki promujące się przez sport, jak i kibice muszą przyzwyczaić się do nowej rzeczywistości. Właśnie ukazał się raport analitycznej firmy Nielsen Sports zatytułowany „Zmieniająca się wartość sponsoringu – światowe trendy w marketingu sportowym […]
Jeżeli masz już za sobą lekturę wpisu Jak napisać ofertę sponsorską to wiesz, że dobra oferta sponsoringowa obowiązkowa powinna zawierać statystyki dotyczące Twoich odbiorców, tudzież kibiców, czy też powinna mieć odpowiednią szatę graficzną. Czytaj dalej, a dowiesz się jak zrobić ofertę sponsorską samemu, bez pomocy grafika dzięki kilku narzędziom internetowym. Stworzysz estetyczną szatę graficzną oferty […]
„Sponsoring? A co ja z tego będę miał?” słyszą nierzadko od właścicieli i prezesów firm przedstawiciele klubów sportowych, lub sportowcy szukający sponsorów na własną rękę. I niestety już w tym momencie zamykają sobie drogę do pozyskania sponsora, bo nie potrafią na to pytanie odpowiedzieć w sposób przedstawiający korzyści, jakie daje sponsoring sportowy. W tym momencie […]
Ten wpis jest jednym z najważniejszych w temacie sponsoring sportowy. Zawarłem w nim najważniejsze wg mnie odpowiedzi na pytanie jak znaleźć sponsora dla sportowca, klubu, czy eventu sportowego. Jestem pewien, że poukładanie i profesjonalne podejście do tego procesu, który niekiedy przypomina rozsypane puzzle, zwiększy Twoje przychody z praw sponsorskich. Osobiście nie lubię używać sformułowania znaleźć […]
Naming rights, czyli prawa tytularne do wydarzeń, obiektów, czy drużyn. Świetnie znana w Ameryce, popularna w Europie i coraz lepiej radząca sobie w Polsce metoda finansowania m.in. stadionów piłkarskich. Na czym polega ta forma sponsoringu sportowego? Jakimi zasadami się rządzi? Duży stadion, wspaniała hala widowiskowo-sportowa czy nowoczesny kompleks treningowy to frajda dla kibiców, duma dla […]
Finał Ligi Mistrzów, który odbył się 24 maja 2014 roku w Lizbonie był ostatnim meczem, podczas którego Ford był partnerem UEFA. Od 2015 roku, markę Ford jako sponsora z branży motoryzacyjnej zastąpił Nissan. Związek amerykańskiego producenta i europejskich rozgrywek trwał aż 21 lat, począszy od 1 edycji rozgrywek w sezonie 1992/93. Ta kooperacja to znakomity […]
Kiedy konstruujesz ofertę sponsorską, pamiętaj o istocie samego sponsoringu. O tym, że sponsoring to relacja biznesowa na której obie strony przedsięwzięcia czyli sponsor i sponsorowany mają skorzystać. Potraktuj potencjalnego sponsora jak klienta, nabywcę Twojego produktu, którym w tym momencie będzie pakiet sponsorski zawierający szereg świadczeń marketingowych i reklamowych dla firmy. Od częgo zacząć pisanie oferty […]
Głównym elementem niemal wszystkich świadczeń na rzecz sponsorów jest umieszczanie ich banerów reklamowych na bandach, często świetlnych lub logotypów na koszulkach i innych nośnikach reklamowych. Jak to w praktyce działa na kibiców siedzących na trybunach stadionu czy na liczących w tysiącach lub milionach kibiców przed telewizorami? Okazuje się, że istnieje naukowe potwierdzenie korzyści z takich […]
Specjaliści zajmujący się sponsoringiem za granicą, podkreślają jak bardzo zmienia się on na przełomie ostatnich lat. Firmy sponsorujące na całym świecie, przeznaczając z roku na rok coraz większą część budżetu na zaangażowanie w sponsoring mają coraz większe wymagania. Sponsorom za granicą działającym na rynkach dużo bardziej świadomych możliwości sponsoringu, coraz częściej zależy na tym aby […]
Skutecznie pozyskuj sponsorów sportowych, bazując na sprawdzonych metodach i procesowym podejściu.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Dowiedz się więcej.
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.